dnes je 26.4.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2022
PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
<máj  júl>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 1/2022/EVMI
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk - Bežný postup pre podlimitné zákazky
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Mesto Žilina
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00321796
Námestie obetí komunizmu 1, 01131 Žilina

Slovensko
Kontaktná osoba: Mesto Žilina
Telefón: +421 905300500 Fax: +421 417632151
Email: obstaravanie@evmi.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.zilina.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/442025
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: 1/2022/EVMI
Hlavný kód CPV
45000000-7
Druh zákazky
Stručný opis
Práce, ktorých výsledkom je realizácia vodorovného dopravného značenia pozemných komunikácií, predznačenia, obnova vodorovných dopravných značiek: pozdĺžnych čiar, priečnych čiar, plošných značiek a symbolov vrátane dodávok súvisiacich stavebných výrobkov a ich doprava na miesto použitia, odstránenie jestvujúcich vodorovných značiek, lokálne dočistenie pozemných komunikácií v mieste realizácie prác podľa požiadaviek verejného obstarávateľa. Dodávka a montáž zvislých dopravných značiek vrátane ich dopravy na miestnych komunikáciách v meste Žilina, uskutočnenie prác a dodávka potrebného materiálu pre ich umiestňovanie, osadzovanie, údržbu podľa požiadaviek verejného obstarávateľa.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 1 026 512,00
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: 1. Hospodársky subjekt v postavení uchádzača musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia určené podľa § 32 ods. 1 ZVO. Ich splnenie preukáže spôsobom podľa § 32 ods. 2, 4, 5 ZVO. 2. Podľa § 152 ods. 1 ZVO uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov vedeného Úradom pre verejné obstarávanie (zápis). Podľa § 152 ods. 4 ZVO zápis je účinný voči každému verejnému obstarávateľovi a údaje v ňom uvedené nie je potrebné v postupoch verejného obstarávania overovať. Verejný obstarávateľ pri vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia overí zapísanie hospodárskeho subjektu v zozname hospodárskych subjektov, ak uchádzač nepredloží doklady podľa § 32 ods. 2, 4, 5 ZVO alebo iný rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise podľa ods. 3 uvedeného ustanovenia ZVO. Podľa § 152 ods. 3 ZVO verejný obstarávateľ uzná rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ prijme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom. 3. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny dodávateľov len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. 4. Uchádzač sa považuje za spĺňajúceho podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia určené podľa § 32 ods. 1 písm. b) a c) ZVO, ak zaplatil nedoplatky alebo mu bolo povolené nedoplatky platiť v splátkach. 5. Dokumenty na preukázanie splnenia podmienok účasti uchádzač predkladá vo forme ich skenu originálu/úradne overenej kópie v needitovateľnej forme vo formáte pdf. Ďalšie potrebné informácie týkajúce sa preukazovania osobného postavenia uchádzača sú uvedené v oddiele A.2 súťažných podkladov.
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: 1. Verejného obstarávania sa môže zúčastniť hospodársky subjekt, ktorý spĺňa podmienky účasti určené podľa § 33 ods. 1 písm. a) ZVO vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky. Určenou podmienkou účasti verejný obstarávateľ overuje finančnú spôsobilosť uchádzača plniť predmet zákazky a jeho schopnosť zabezpečiť plnenie zmluvných záväzkov. 2. Podľa § 33 ods. 2 ZVO uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) ZVOí a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 ZVO. Verejný obstarávateľ, v súlade s § 33 ods. 3 ZVO, požaduje, aby uchádzač a iná osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, zodpovedali za plnenie zmluvy spoločne. Ďalšie potrebné informácie týkajúce sa preukazovania finančného a ekonomického postavenia uchádzača sú uvedené v oddiele A.2 súťažných podkladov.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky (banková informácia). Vyjadrenie banky musí obsahovať najmä informácie, že uchádzač za predchádzajúce tri kalendárne roky (2019, 2020 a 2021), až ku dňu vystavenia vyjadrenia banky, ktoré musí byť vystavené v čase od vyhlásenia tohto verejného obstarávania publikovaním tejto výzvy na predkladanie ponúk, do lehoty určenej na predkladanie ponúk vrátane prípadnej predĺženej lehoty na predkladanie ponúk,resp. len za tie roky, za ktoré je dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti uchádzačom: -nebol v nepovolenom debete, -v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár. V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z nich a vo vyššie uvedenom rozsahu. Uchádzač predloží čestné vyhlásenie podpísané uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača, že nemá bankové účty v iných bankách ako tých, za ktoré predložil vyjadrenie banky. V prípade preukázania splnenia podmienok účasti podľa § 39 ZVO musia z obsahu JED jednoznačne vyplývať informácie o splnení všetkých určených podmienok účasti a informácie o spôsobe preukázania určených podmienok účasti v tomto postupe zadávania zákazky vo väzbe na ustanovenie § 33 ods. 2 zákona.
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Technická spôsobilosť alebo odborná spôsobilosť sa preukazuje podľa § 34 ods. 1 ZVO podľa: 1. písm. b) zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom bol 1) verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia; 2).bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplnením dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené". Verejný obstarávateľ určenou podmienkou účasti overuje predchádzajúce skúsenosti uchádzača s realizáciou uskutočnenia plnenia rovnakého alebo podobného charakteru a rozsahu ako je predmet zadávanej zákazky (stavebné práce, ktorých výsledkom je realizácia vodorovného a/alebo zvislého dopravného značenia). 2. písm. g) ZVO údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo koncesnej zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, Verejný obstarávateľ určenou podmienkou účasti overuje technickú spôsobilosť uchádzača vyžadovanú právnym poriadkom Slovenskej republiky vo vzťahu k schopnosti uchádzača zabezpečiť odborne spôsobilé ľudské zdroje zodpovedné za plnenie predmetu zákazky. 3. písm. d) v súbehu s § 35 ZVO opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality preukázaním zavedenia systému manažérstva kvality, zavedenia systému manažérstva bezpečnosti práce a plnenie požiadaviek na kvalitu. Verejný obstarávateľ určením tejto podmienky účasti overuje existenciu zavedenia manažérskych systémov kvality a jej zvyšovania a zvyšovania výkonnosti uchádzača. 4. písm. h) v súbehu s § 36 ZVO uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač použije pri plnení zmluvy. Verejný obstarávateľ určením tejto podmienky účasti overuje existenciu zavedenia environmentálneho manažérskeho systému, ktorá vytvára podmienky na znižovanie zaťaženia životného prostredia činnosťou uchádzača. 5. 1 písm. j) ZVO údaje o strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícií na uskutočnenie stavebných prác. 6. písm. l) ZVO uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač v úmysle zabezpečiť subdodávateľom. Verejný obstarávateľ určuje podmienku časti vo vzťahu k ustanoveniam § 41 ZVO. 7. Podľa § 34 ods. 3 ZVO uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej kapacitami mieni preukázať svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 ZVO; oprávnenie na plnenie predmetu zákazky preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti určenej podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO inou osobou, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. Ďalšie potrebné informácie sú uvedené v oddiele A.2 súťažných podkladov.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: 1.Podľa § 34 ods.1 písm. b) ZVO sa požaduje predložiť zoznam realizovaných stavebných prác rovnakého alebo obdobného charakteru a zložitosti ako je predmet zákazky za predchádzajúcich päť rokov v kumulatívnej hodnote minimálne 1.026.000,- EUR bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Za rovnaký alebo obdobný charakter predmetu zákazky sa považuje sa bude považovať realizácia vodorovného a zvislého dopravného značenia. V zozname musia byť uvedené referencie preukazujúce odstraňovanie existujúceho vodorovného dopravného značenia otryskaním v minimálnej kumulatívnej hodnote 50.000 EUR bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Určené požiadavky je možné preukázať aj jednou referenciou. Predložený zoznam musí byť doplnený potvrdeniami o kvalite uskutočnenia prác s uvedením identifikačných údajov odberateľa, popisu a/alebo predmetu plnenia zmluvy alebo jeho časti, celkovú zmluvnú cenu s DPH, termín uskutočnenia, tel. číslo, meno a priezvisko kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné si tieto údaje overiť. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky platný v čase zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk. Zohľadnené budú referencie uchádzačov uvedené v evidencii referencií podľa § 12 ZVO za predpokladu, že takéto referencie existujú. 2. Podľa §34 ods. 1 písm. g) ZVO : uchádzač predloží doklad o odbornej spôsobilosti na vybrané činnosti vo výstavbe v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov a to osvedčenie vydané Slovenskou komorou stavebných inžinierov (SKSI) pre výkon činnosti stavbyvedúci s odborným zameraním Inžinierske stavby, podkategória 21 Dopravné stavby resp. rovnocenný doklad o odbornej spôsobilosti osôb podľa predpisov členského štátu ich pôvodu. Uchádzač predloží zároveň i profesijný životopis uvedenej osoby. 3.Podľa § 34 ods. 1 písm. l) ZVO uchádzač uvedie podiel zákazky, ktorý má v úmysle zadať subdodávateľom, navrhovaných subdodávateľov a predmety subdodávok a percentuálne vyjadrenie každej subdodávky vo vzťahu k celkovému plneniu predmetu zákazky. 4.Podľa § 34 ods. 1 písm. d) v súbehu s § 35 ZVO sa požaduje predložiť certifikát manažérstva kvality vydaný oprávnenou nezávislou inštitúciou podľa normy : 1. STN EN ISO 9001 v oblasti realizácie stavebných prác rovnakých alebo obdobných ako je predmet zákazky. 2. STN ISO 45001:2019-02 (83 3000) Systémy manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. 3.Podľa § 34 ods. 1 písm. h) v súbehu s § 36 ZVO sa požaduje predložiť certifikát preukazujúci zavedenie a uplatňovanie manažérskych systémov podľa normy STN EN ISO 14001:2015 pre oblasť environmentálneho riadenia stavebných prác. Verejný obstarávateľ uzná aj osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom o zabezpečení manažérstva kvality, avšak musia byť rovnocenné opatreniam na zabezpečenie manažérstva kvality, resp. na uplatňovanie environmentálnych manažérskych systémov podľa požiadaviek na vystavenie certifikátu podľa príslušnej normy. 5. Uchádzač preukáže, že disponuje potrebným strojovým a technickým vybavením pre uskutočnenie predmetu zákazky. Za týmto účelom uchádzač predloží zoznam strojového a technického vybavenia, z ktorého bude vyplývať obchodné označenie a počet kusov jednotlivého strojového a technického vybavenia. Uchádzač musí preukázať, že pri plnení predmetu zákazky bude môcť reálne disponovať strojovým a technickým vybavením v minimálnom rozsahu: a) značkovací mechanizmus líniový min. 2 ks, z toho 1 ks s ŠPZ b) značkovací mechanizmus na plošné znaky min. 3 ks c) predznačovací mechanizmus min. 1 ks. Ďalšie potrebné informácie sú uvedené v oddiele A.2 súťažných podkladov.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
V prípade rámcovej dohody ? odôvodnenie trvania presahujúce 4 roky:
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2022-06-28T09:00:00
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1.Verejný obstarávateľ určuje v tomto postupe zadávania zákazky povinnosť zabezpečiť viazanosť ponuky uchádzača zábezpekou podľa § 112 ods. 13 v súbehu s § 46 zákona o verejnom obstarávaní vo výške 10.265,00 EUR (slovom: desaťtisícdvestošesťdesiatpäť eur). Podmienky zloženia, uvoľnenia alebo vrátenia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch v bode 15. oddiele A1.. 2. Súťažné podklady a všetky informácie potrebné na vypracovanie ponúk sú dostupné aj v profile verejného obstarávateľa na internetovej adrese uvedenej v ods. I.3) oddielu I. tejto výzvy. 3. Komunikácia a výmena informácií v tomto verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 zákona 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať spôsobom určeným funkcionalitou elektronického nástroja eZakazky (IS), na komunikačnom elektronickom portáli www.ezakazky.sk (portál). Súťažné podklady (SP) a súvisiace dokumenty sú registrovanému záujemcovi , bez obmedzení dostupné na portáli. Prístup k súťažným podkladom: a) zadať do internetového vyhľadávača elektronickú adresu www.ezakazky.sk, b) kliknúť na názov tejto zákazky, c) kliknúť na Žiadosť o účasť/o súťažné podklady, d) prihlásiť sa do IS nasledovne: d1) v prípade existencie konta v IS, prihlásiť sa svojimi prihlasovacími údajmi (pri strate prihlasovacích údajov zvoliť možnosť ich doručenia elektronicky na svoju elektronickú adresu), alebo prostredníctvom elektronického ID; d2) v prípade existencie konta v IS, kliknúť na Registrácia a postupovať podľa pokynov uvedených pre registráciu v IS. Žiadosť o vysvetlenie podľa § 113 ods. 7 ZVO je potrebné doručiť vždy prostredníctvom IS, iný spôsob doručenia sa neakceptuje, a to v rámci celej komunikácie, pokiaľ vo výzve alebo v SP nie je uvedené inak. Podrobnosti o určenom spôsobe komunikácie sú uvedené v SP, najmä v bode 10 ich oddielu A.1. Komunikačným jazykom je slovenský jazyk. 4. Výzva vrátane jej redakčných opráv a vysvetlení informácií v nej uvedených a súťažné podklady vrátane ich všetkých príloh, vysvetlení a doplnení predstavujú zadávaciu dokumentáciu v tomto verejnom obstarávaní, ktorá obsahuje nevyhnutné informácie potrebné pre prípravu regulárnej a prijateľnej ponuky pre verejného obstarávateľa. 5. Podľa § 114 ods. 1 ZVO uchádzač môže predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym dokumentom podľa § 39 ZVO (JED) alebo čestným vyhlásením (ČV), v ktorom vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady, ktoré ČV nahradil. Uchádzač môže v ČV uviesť aj informácie o dokladoch, ktoré sú priamo a bezodplatne prístupné v elektronických databázach, vrátane informácií potrebných na prístup do týchto databáz, a informácie o dokladoch, ktoré verejnému obstarávateľovi predložil v inom verejnom obstarávaní a sú naďalej platné. V prípade skupiny dodávateľov sa predkladá samostatný JED za každého člena skupiny dodávateľov. V prípade využitia subdodávateľov JED uchádzača obsahuje informácie o každom takomto navrhovanom subdodávateľovi a zároveň sa predkladá aj JED za každého uvedeného subdodávateľa. Táto povinnosť sa týka aj osôb uvedených v § 33 ods. 2, resp. 34 ods. 3 ZVO. 6. Uchádzač môže JED použitý v konkrétnom verejnom obstarávaní použiť aj opakovane, ak potvrdí, že informácie v pôvodnom JED-e sú naďalej aktuálne. 7. Podľa § 39 ods. 6 ZVO, ak uchádzač použije JED verejný obstarávateľ môže na zabezpečenie riadneho priebehu verejného obstarávania kedykoľvek v jeho priebehu uchádzača písomne požiadať o predloženie dokladu alebo dokladov nahradených JED. 8. Verejné obstarávanie nie je zelené, zamerané na sociálne aspekty ani na obstaranie inovácií. 9. Verejný obstarávateľ uvádza vo výzve podmienku vylúčenia uchádzača podľa § 40 ods.6 písm. g) ZVO.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2022-06-07T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Posledné novely zákona o verejnom obstarávaní

Lektor: Mgr. Ľubomír Kubička

Dátum: 29.4.2024

Čas konania: 14:00 - 15:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
30.4.2024 - Odvody

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 25.4.2024
1 EUR1,07 USD (+0,01)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,32 PLN (-0)
1 EUR25,15 CZK (-0,08)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA