dnes je 3.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
december 2021
PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
<november  január>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 001/Pa/2021
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Ladislav Pastorok
Vnútroštátne identifikačné číslo: 33673802
Partizánska 1834, 06901 Snina

Slovensko
Kontaktná osoba: Ladislav Pastorok
Telefón: +421 905341189
Email: vlasta.pastorkova@gmail.com
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/435773
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo:
Hlavný kód CPV
45212000-6
Druh zákazky
Stručný opis
Uskutočnenie stavebných prác "Prestavba budovy na turistickú ubytovňu" podľa platnej projektovej dokumentácie stavby a podmienok grantu z fondov Európskej únie.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 401 560,08
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: A) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) zákona. Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 2 zákona. B) Uchádzač zapísaný do Zoznamu hospodárskych subjektov (ďalej ZHS) vedeného Úradom pre verejné obstarávanie môže doklady požadované na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) zákona nahradiť predložením informácie o jeho zapísaní do ZHS, prípadne potvrdením o jeho zapísaní do ZHS podľa § 152 zákona o verejnom obstarávaní. C) Ak uchádzač nepreukazuje splnenie podmienok účasti formou ZHS, ale predkladá doklady podľa § 32 ods. 2 zákona, obstarávajúci upozorňuje, že takýto uchádzač je povinný predkladať doklady v zmysle zákona, keďže obstarávajúci nie je oprávnený použiť údaje z Informačných systémov verejnej správy podľa zákona č. 177/2018 Z. z. (zákon proti byrokracii). D) Verejný obstarávateľ prijme aj ekvivalentný doklad používaný v členských krajinách EÚ. E) Ak uchádzač má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 2 zákona alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. F) Ak právo štátu uchádzača so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača alebo záujemcu.
Ekonomické a finančné postavenie
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Preukázanie splnenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej a odbornej spôsobilosti: A) Podľa § 34 ods. 1 písm. b) - preukazuje uchádzač predložením zoznamu stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich 5 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. B) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) - ide o stavebné práce, uvedenú podmienku účasti preukáže uchádzač predložením údajov o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk. C) Podľa § 34 ods. 1 písm. i) - ide o stavebné práce, uvedenú podmienku účasti preukazuje uchádzač predložením údajov o priemernom ročnom počte zamestnancov a o počte riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky. D) Podľa § 34 ods. 1 písm. j) - preukazuje uchádzač predložením údajov o strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícií na uskutočnenie stavebných prác. E) Podľa § 34 ods. 1 písm. l) - preukazuje uchádzač uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač v úmysle zabezpečiť subdodávateľom. F) V súlade s § 35 zákona musí mať na zabezpečenie kvality plnenia zdokumentovaný a funkčný systém riadenia bezpečnosti a ochrany pri práci (ďalej BOZP). G) Uchádzač môže na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa odseku 1 písm. g), uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce, na ktoré sa kapacity vyžadujú. H) Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať technickú alebo odbornú spôsobilosť určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje technická alebo odborná spôsobilosť. Verejný obstarávateľ prijme aj ekvivalentný doklad používaný v členských krajinách EÚ.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: A) Uchádzač predloží referencie alebo potvrdenia, v závislosti od typu odberateľa, realizovaných stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov, ktorý musí obsahovať stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je obstarávaná stavebná práca, v minimálnej kumulatívnej hodnote 400 tis. EUR bez DPH (slovom: štyristotisíc eur). Pod stavebnými prácami rovnakého alebo podobného charakteru sa rozumejú realizácie pozemných stavieb. Obdobie predchádzajúcich 5 rokov od vyhlásenia obstarávania sa rozumie časový úsek predchádzajúcich 60 mesiacov odo dňa zverejnenia tejto Výzvy. Obstarávajúci si vyhradzuje právo overiť každú referenciu/potvrdenie a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto referenciu. V prípade, ak budú doklady podľa tohto bodu oznámenia predložené v inej mene, musia byť prepočítané kurzom inej meny k EUR, ktorý bol zverejnený ECB (Európska centrálna banka) v deň zverejnenia tejto Výzvy. B) Uchádzač musí preukázať, že má k dispozícii nižšie špecifikovaných expertov spĺňajúcich stanovené požiadavky a preukáže ich: a) predložením požadovaného dokladu o odbornej spôsobilosti a b) predložením čestného vyhlásenia experta, že bude k dispozícii na plnenie zmluvy (meno a priezvisko experta + vyhlásenie + podpis experta + odtlačok používanej pečiatky experta). Uchádzač týmto spôsobom preukáže splnenie minimálnych požiadaviek na expertov: Expert č. 1: stavbyvedúci s odborným zameraním pozemné stavby, musí byť držiteľom platného osvedčenia o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavbyvedúci. Osoba, ktorou uchádzač preukazuje splnenie tejto podmienky, sa musí podieľať na realizácii zákazky. Títo pracovníci musia byť zároveň uvedení v zmluve. C) Uchádzač predloží čestné vyhlásenie s údajmi za predchádzajúce tri roky o priemernom ročnom počte zamestnancov a počte riadiacich zamestnancov. Obstarávajúci si vyhradzuje právo overiť údaje uvedené vo vyhlásení. Požaduje sa, aby priemerný ročný počet zamestnancov uchádzača v hlavnom pracovnom pomere nebol nižší ako 11 zamestnancov. Uchádzač, ako dôkaz predloží potvrdenie príslušnej Sociálnej poisťovne o počte zamestnancov za predchádzajúce tri roky. D) Uchádzač musí disponovať nižšie uvedeným strojovým a technickým vybavením a musí ho mať k dispozícii po celý čas potrebný pre uskutočňovanie prác. Z predložených dokladov musí byť zrejmé, že zariadenia, ktorými uchádzač preukazuje splnenie danej podmienky účasti spĺňajú všetky požadované parametre. Uchádzač predloží čestné vyhlásenie o vybavení potrebnom pre uskutočnenie prác. V zozname uchádzač uvedie k jednotlivým zariadeniam výrobcu, typ, rok výroby, vlastníka. K mechanizmom a automobilom predloží aj kópiu osvedčenia o evidencii. Obstarávajúci požaduje predložiť vyhlásenie minimálne v rozsahu: a) Výkopový stroj na zemné práce s dosahom do hĺbky min. 2,0 m - 1 ks. b) Nákladné vozidlo s nosnosťou min. 7 t - 1 ks. c) Kovové fasádne lešenie - min. 300 m2. d) Úžitkové dodávkové auto - 1 ks. Dispozičné právo k technickému vybaveniu uchádzač preukáže kúpnymi alebo nájomnými zmluvami. E) Uchádzač v ponuke uvedie podiel zákazky, ktorý má v úmysle zadať subdodávateľom, v číselnej forme vo finančnom a tiež v percentuálnom vyjadrení. F) Uchádzač predloží platný certifikát systému riadenia BOZP, ktorým potvrdzuje splnenie požiadaviek na systém riadenia BOZP min. podľa štandardov OHSAS 18001 resp. ISO 45001 vzťahujúci sa na oblasť predmetu zákazky. Obstarávajúci prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie systému BOZP podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
A) Verejný obstarávateľ podľa § 38 ods. 4 zákona vyžaduje, aby určité podstatné úlohy vykonal priamo sám uchádzač alebo člen skupiny dodávateľov. Bližšie informácie k týmto požiadavkám sú uvedené v súťažných podkladoch. B) Obstarávajúci v súlade s § 11 zákona nesmie uzavrieť zmluvu s uchádzačom, ktorý má povinnosť zapisovať sa do Registra partnerov verejného sektora (ďalej RPVS) a nie je zapísaní v RPVS, alebo ktorého subdodávatelia alebo subdodávatelia podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do RPVS a nie sú zapísaní v RPVS. C) Účinnosť zmluvy o dielo je podmienená odkladacou podmienkou, ktorou je schválenie zákazky v rámci štandardnej ex post kontroly dokumentácie z procesu predmetného verejného obstarávania zo strany poskytovateľa (ministerstvo) t. j. doručenie správy z kontroly, ktorou sa schváli predmetné verejné obstarávanie.
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2021-12-27T14:00:00
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 2021-12-27T14:30:00
Miesto: V súvislosti so šírením ochorenia COVID-19 a podľa platných obmedzení, otváranie ponúk bude formou online zasadnutia.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Uchádzač môže byť na online otváraní zastúpený/prihlásený štatutárom alebo osobou splnomocnenou na zastupovanie. Poverený zástupca sa preukáže splnomocnením na zastupovanie pre túto osobu realizovať úkony v rámci procesu verejného obstarávania prostredníctvom systému ERANET, ktoré musí byť predložené už v ponuke uchádzača.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
A) Obstarávajúci týmto informuje, že všetky povinne zverejňované dokumenty vrátane súťažných podkladov a vysvetlení zverejní v súlade s § 64 ods. 4 zákona sú v systéme ERANET a v profile zákazky na stránke ÚVO podľa údajov uvedených v bode I.3) Oznámenia/Výzvy. B) Obstarávajúci záujemcom odporúča, aby si súťažné podklady stiahli až po registrovaní sa do systému. Pri zverejnení doplňujúcich informácií a vysvetlení súťažných podkladov budú títo záujemcovia informovaní. O záujemcoch, ktorí si prevezmú súťažné podklady bez registrácie obstarávajúci nemá evidenciu - o zverejnení doplňujúcich informácií a vysvetlení súťažných podkladov nebudú informovaní. C) Pre potreby elektronickej komunikácie je každý záujemca/uchádzač povinný zaregistrovať sa do systému ERANET na URL: https://obstaravanie.eranet.sk. Uchádzač je oprávnený predložiť ponuku až po zaregistrovaní a prihlásení sa do systému ERANET. Registrácia do systému ERANET je bezplatná. Podmienky a pravidlá používania systému ERANET sú uvedené na: https://obstaravanie.eranet.sk v časti PODMIENKY a MANUÁL. D) Obstarávajúci vyžaduje od uchádzačov zábezpeku viazanosti ponúk vo výške 10 000 EUR (slovom: desaťtisíc eur). Podrobnosti sú uvedené v Súťažných podkladoch. E) Vzhľadom na rekonštrukčný charakter prác záujemcom sa odporúča vykonať obhliadku miesta realizácie predmetu zákazky, aby si sami overili a získali potrebné informácie nevyhnutné na prípravu a spracovanie ponuky. Výdavky spojené s obhliadkou miesta realizácie predmetu zákazky idú na ťarchu záujemcu. Podrobnosti sú uvedené v Súťažných podkladoch. F) Vyhodnotenie ponúk je neverejné a vykoná ho komisia zriadená podľa § 51 zákona o verejnom obstarávaní. Obstarávajúci vyhodnotí ponuky v súlade s § 112 ods. 6 a § 55 ods. 1, t.j. vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční až po vyhodnotení ponúk podľa § 53 u uchádzača, ktorý sa umiestnil na prvom mieste. G) Skutočnosti, ktoré môžu nastať v procese postupu zadávania zákazky, neupravené v touto Výzvou a Súťažnými podkladmi, sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. H) Ak sú informácie uvádzané v Oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v oznámení použitom ako Výzva na súťaž alebo v Súťažných podkladoch, v dôsledku zlyhania ľudského faktora alebo v dôsledku chýb v písaní a počítaní, nie v súlade s platným zákonom o verejnom obstarávaní, rozhodujúce je znenie príslušných ustanovení podľa Zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. I) Vzhľadom na podmienky účasti, technické špecifikácie, kritériá na vyhodnotenie ponúk alebo podmienky plnenia zmluvy, predmetné verejné obstarávanie nie je zelené, nerieši inovácie a nie je zamerané na sociálne aspekty.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-12-04T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 2.5.2024
1 EUR1,07 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (+0,01)
1 EUR4,33 PLN (+0,01)
1 EUR25,09 CZK (-0,05)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA