dnes je 2.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
december 2021
PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
<november  január>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: KKP_12_2021_RKK
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Krajská knižnica P.O.Hviezdoslava v Prešove
Vnútroštátne identifikačné číslo: 37781308
Levočská 1, 08001 Prešov

Slovensko
Kontaktná osoba: Krajská knižnica P.O.Hviezdoslava v Prešove
Telefón: +421 424443891
Email: info@mpprofit.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/435674
Ďalšie informácie možno získať na adrese
iné (vyplňte prílohu A.I)
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: KKP_12_2021_RKK
Hlavný kód CPV
45212314-0
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom stavebných práce je rekonštrukcia objektov v súčasnosti slúžiacich ako súčasť školského areálu Strednej odbornej školy dopravnej v Prešove na priestory knižnice Pavla Országha Hviezdoslava. Objekty sú situované na parcelách 596, 597/1, 597/2 a 595/2. Objekty na Slovenskej ulici sú súčasťou radovej zástavby meštianskych domov, doplnené o krídlo slúžiace ako učebne (pôvodne internát) vo dvorovej časti objektu. Hlavný vstup do areálu je zo Slovenskej ulice, vjazd pre motorové vozidlá z ulice Konštantínovej. Objekty historických budov na Slovenskej ulici sú rôzne výškovo členené, sú dvojpodlažné s podkrovím a jednopodlažným suterénom (suterén pod objektom č.22 je dvojpodlažný). Budovy sú dvojtraktové (pôvodný vstup je však zachovaný len v budove č.18), vzájomne sú prepojené presklenou pavlačou vedúcou v dvorovej časti týchto objektov vo výške 2.NP. Strechy sú sedlové, nevyužívajú sa. Dvorový objekt je trojpodlažný, podpivničený s pultovou strechou. Objekty sú v súčasnosti využívané školou prízemie objektov č.18 a 20 slúžili v minulosti ako autodielňa, dnes sú tu skladové priestory, druhá polovica č.20 a č.22 ako telocvičňa so šatňami. Na poschodí sú situované dielne, suterén slúži ako sklad. Vo dvore sa nachádza spevnená asfaltová plocha slúžiaca ako parkovisko. Predmetná stavba je v zlom stavebno-technickom stave. V havarijnom stave sú najmä časti objektu napadnuté vlhkosťou z vody stekajúcej z dvora ako aj z podzemných vôd zaplavujúcich 2.PP. Poškodenia vznikli taktiež činnosťou autodielne. Objekty neprešli v posledných rokoch rekonštrukciou, len sanovaním najnutnejších porúch. Návrh predpokladá komplexnú rekonštrukciu objektu ako aj dostavbu nových priestorov aby sa tak adaptoval na novú funkciu a umožnil prevádzku v súčasnosti roztrieštených prevádzok Krajskej knižnice P.O.Hviezdoslava. Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 4 832 796,12
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: 1. Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia: 1.1 Tejto verejnej súťaže sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia vymedzené v ustanovení § 32 ods. 1 zákona. 1.2 Spôsob preukázania splnenia podmienok podľa § 32 ods. 1 zákona: - Uchádzač zapísaný v zozname hospodárskych subjektov (ďalej len ZHS) podľa § 152 zákona nepreukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia informáciou o zapísaní do ZHS bude verejný obstarávateľ overovať z verejne dostupných zdrojov. - Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v ZHS podľa § 152 zákona o VO preukáže splnenie podmienok účasti osobného postavenia dokladmi v súlade s § 32 ods. 2 zákona o VO. 1.3 Ak uchádzač nepredloží doklad podľa vyššie uvedeného bodu 1.2 je povinný na účely preukázania podmienky podľa § 32 ods. 1 písm. a) zákona, poskytnúť verejnému obstarávateľovi údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Nakoľko však verejnému obstarávateľovi nie je umožnený prístup k údajom z informačného systému verejnej správy podľa § 1 ods. 3 zákona č. 177/2018 Z. z o niektorých opatreniach na zníženie administratívnej záťaže využívaním informačného systému verejnej správy (zákon proti byrokracii), uchádzač je povinný predložiť všetky vyššie požadované doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia. 1.4 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za všetkých členov skupiny osobitne, splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. 1.5 Ak uchádzač má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v § 32 ods. 2 zákona alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. 1.6 Ak právo štátu uchádzača so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača. 1.7 Doklady musia byť predložené v origináli alebo úradne overené kópie.
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: 1. Podľa § 33 ods. 1 písm. c) ZVO predložením súvahy alebo výkazu o majetku a záväzkoch alebo údajov z nich. Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti podľa § 33 ods. 2 ZVO. Verejný obstarávateľ písomne požiada uchádzača o nahradenie inej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje finančné a ekonomické postavenie, ak existujú dôvody na vylúčenie. Ak verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu, uchádzač je tak povinný urobiť do piatich pracovných dní odo dňa doručenia žiadosti. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca postupovať v zmysle § 33 ods. 2 ZVO.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 1.: Podľa § 33 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač preukáže: INDEX IN05. Podmienku účasti podľa § 33 ods. 1 písm. c) v spojení s § 38 ods. 9 zákona splní uchádzač, ktorý preukáže, že finančné zdravie jeho podniku sa nachádza v hodnote, ktorá nie je nižšia ako 1,6 v posledných troch ukončených hospodárskych rokoch, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, t.j. uchádzač vypočíta hodnotu ukazovateľa INDEX IN05 za posledné 3 hospodárske roky, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku, začatia prevádzkovania činnosti. Minimálny stupeň je INDEX IN05 vyšší ako 1,6 priemerne za tri roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: 1. Podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO uchádzač preukáže svoju technickú a lebo odbornú spôsobilosť zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom i. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, ii. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené 2. Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO uchádzač preukáže svoju technickú a lebo odbornú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, 3. Dokumenty podľa § 34 ods. 1 písm. h) v súvislosti s §36 zákona o verejnom obstarávaní: predloženie certifikátu vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie určitých noriem environmentálneho riadenia uchádzačom. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi z členských štátov. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade sa postupuje podľa § 34 ods. 3 ZVO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia a technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečovať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 1.: V zozname stavebných prác musia byť stavby rovnakého alebo podobného predmetu v závislosti od charakteru hlavného predmetu zákazky (za práce rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ považovať všetky stavebné práce na národnej kultúrnej pamiatke (ďalej len NKP) zapísanej v Ústrednom zozname pamiatkového fondu podľa zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu, alebo na pozemných stavbách podobnej technickej zložitosti ako predmet zákazky, napr. práce na historických objektoch, zámkoch, kaštieľoch, kúriách, objektoch zapísaných ako zbierkové predmety a pod.), alebo inom rovnocennom zozname nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok, kultúrnych pamiatok v inej členskej krajine EÚ, resp. inom ekvivalentnom doklade preukazujúcom, že ide o nehnuteľnú národnú kultúrnu pamiatku, ktorej pamiatková ochrana a zápis do príslušného národného zoznamu musí vyplývať zo zákona, t. j. stavebné práce týkajúce sa ich komplexnej obnovy). Uchádzač preukáže realizáciu stavebných prác pričom minimálna súhrnná hodnota týchto prác musí byť v relevantnom období minimálne 5 000 000,00 EUR bez DPH, alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Prepočet cudzej meny na euro: uchádzač so sídlom v SR v aktuálnom prípade prepočtu zahraničnej meny na euro použije kurz NBS platný (aktuálny) v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. Uchádzač so sídlom mimo SR v aktuálnom prípade prepočtu zahraničnej meny na euro použije kurz ECB (Európskej centrálnej banky) platný v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. K bodu 2.: Uchádzač preukáže odbornú úroveň personálneho zabezpečenia plnenia predmetu zákazky prostredníctvom nasledujúcich kľúčových odborníkov: Kľúčový odborník č.1 Hlavný stavbyvedúci pre pozemné stavby s min. 5 ročnou praxou na požadovanej pozícii v rámci ktorej má praktické skúsenosti v pozícii stavbyvedúceho pri rekonštrukcii Národnej kultúrnej pamiatky. Kľúčový odborník č.2 Stavbyvedúci pre technologické zariadenia, kategória Technické, technologické a energetické vybavenie stavieb, podkategória: vykurovacie a klimatizačné zariadenia s min. 3 ročnou praxou na požadovanej pozícii a s platným osvedčením o vykonaní odbornej skúšky podľa zákona č. 138/1992 Z. z. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, resp. obdobné osvedčenie vydané príslušným orgánom v krajine sídla osoby zodpovednej za riadenie stavebných prác. Kľúčový odborník č.3 Stavbyvedúci pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb, podkategória: Elektrotechnické zariadenia s platným osvedčením o vykonaní odbornej skúšky podľa zákona č. 138/1992 Z. z. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, resp. obdobné osvedčenie vydané príslušným orgánom v krajine sídla osoby zodpovednej za riadenie stavebných prác. Kľúčový odborník č.4 Stavbyvedúci pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb, podkategória: zdravotnotechnické zariadenia a inštalácie s platným osvedčením o vykonaní odbornej skúšky podľa zákona č. 138/1992 Z. z. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, resp. obdobné osvedčenie vydané príslušným orgánom v krajine sídla osoby zodpovednej za riadenie stavebných prác. K bodu 3.: Uchádzač doloží, že je držiteľom platného certifikátu ISO 14001 v oblasti renovácie a obnovy NKP (v súlade so zákonom o obnove a ochrane kultúrnych pamiatok č. 49/2002), pričom tento certifikát musí vychádzať zo slovenských technických noriem a zároveň doloží osvedčenie o registrácií pre EMAS. Bližšie informácie sú z dôvodu obmedzenia znakov uvedené v súťažných podkladoch.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2022-01-10T10:00:00
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí byť platná do
Ponuka musí platiť do: 2022-12-31T00:00:00
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 2022-01-11T11:00:00
Miesto: Krajská knižnica P. O. Hviezdoslava Levočská 1 08001 Prešov
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1. Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 zákona 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať spôsobom určeným funkcionalitou elektronického nástroja eZakazky na portáli www.ezakazky.sk. 2. Súťažné podklady budú každému záujemcovi k dispozícii na komunikačnom elektronickom portáli bez obmedzenia na adrese: https://www.ezakazky.sk/MPProfitPB/index.cfm?module=customer&page=ShowProfile&ItemID=70866466& 3. Záujemcovi budú sprístupnené súťažné podklady a všetky ďalšie dokumenty súvisiace so súťažnými podkladmi určené obstarávateľom pre vypracovanie ponuky v elektronickom systéme www.ezakazky.sk. 4. V prípade potreby vysvetlenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, súťažných podkladov alebo inej sprievodnej dokumentácie alebo iných dokumentov poskytnutých obstarávateľom v lehote na predkladanie ponúk, podľa zákona môže ktorýkoľvek zo záujemcov požiadať v zákonnej lehote určené zákonom o verejnom obstarávaní o ich vysvetlenie priamo prostredníctvom elektronického systému www.ezakazky.sk. Žiadosť o vysvetlenie musí byť doručená v primeranej lehote určenej zákonom prostredníctvom elektronického komunikačného portálu www.ezakazky.sk. Nepostačuje, aby žiadosť bola doručená na emailovú adresu kontaktnej osobe obstarávateľa. Vyššie uvedený postup platí aj v prípade, ak hospodársky subjekt získa súťažné podklady z Profilu obstarávateľa alebo iným spôsobom. V rámci dodržania princípu rovnakého zaobchádzania so záujemcami a princípu transparentnosti, obstarávateľ určil vyššie uvedený spôsob komunikácie, na iný spôsob komunikácie obstarávateľ nebude brať zreteľ ak obstarávateľ v súťažných podkladov neujasnil iný individuálny spôsob komunikácie v osobitných prípadoch. 5. Podrobné vymedzenie a určenie doručovania dokladov a komunikácie so záujemcami a uchádzačmi obstarávateľ uvádza v súťažných podkladoch. Z uvedeného dôvodu bol v texte Oznámenia uvedený iba komunikačný portál a základné pravidlá vyžiadania podkladov či požiadania o vysvetlenie. Uchádzač vo svojej ponuke predloží splnenie podmienok účasti, čestné vyhlásenia, požiadavky na predmet zákazky bližšie uvedené v súťažných podkladov a iné dokumenty vyžadované v súťažných podkladoch. Obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž. 6. Zábezpeka ponuky sa vyžaduje, vo výške 100 000,00 EUR. Ostatné informácie a podmienky zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Elektronickými platbami sa rozumie bankový prevod cez internetbanking.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-12-01T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 30.4.2024
1 EUR1,07 USD (-0)
1 EUR0,85 GBP (-0)
1 EUR4,32 PLN (-0)
1 EUR25,14 CZK (-0,03)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA