dnes je 9.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2022
PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
<december  február>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 001/HV/2022
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Vihorlatská hvezdáreň v Humennom
Vnútroštátne identifikačné číslo: 37781421
Mierová 4, 06601 Humenné

Slovensko
Kontaktná osoba: Vihorlatská hvezdáreň v Humennom
Telefón: +421 577754753
Email: vh@astrokolonica.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.astrokolonica.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/434878
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo:
Hlavný kód CPV
45210000-2
Druh zákazky
Stručný opis
Uskutočnenie stavebných prác "VÝSKUMNO-PREZENTAČNÉ CENTRUM PARKOV TMAVEJ OBLOHY V KARPATOCH" podľa platnej projektovej dokumentácie stavby a podmienok grantu z fondov Európskej únie. Celok 1 - Hlavný objekt Empiro Celok 2 - Infraštruktúra (rozvody vody, studňa, žumpa, kanalizácia, spevnené plochy a oplotenie) Celok 3 - Zázemie s hygienickým zariadením
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 197 184,37
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: A) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) zákona. Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 2 zákona. B) Uchádzač zapísaný do Zoznamu hospodárskych subjektov (ďalej ZHS) vedeného Úradom pre verejné obstarávanie môže doklady požadované na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) zákona nahradiť predložením informácie o jeho zapísaní do ZHS, prípadne potvrdením o jeho zapísaní do ZHS podľa § 152 zákona o verejnom obstarávaní. C) Ak uchádzač nepreukazuje splnenie podmienok účasti formou ZHS, ale predkladá doklady podľa § 32 ods. 2 zákona, obstarávajúci upozorňuje, že takýto uchádzač je povinný predkladať doklady v zmysle zákona, keďže obstarávajúci nie je oprávnený použiť údaje z Informačných systémov verejnej správy podľa zákona č. 177/2018 Z. z. (zákon proti byrokracii). D) Verejný obstarávateľ prijme aj ekvivalentný doklad používaný v členských krajinách EÚ. E) Ak uchádzač má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 2 zákona alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. F) Ak právo štátu uchádzača so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača alebo záujemcu.
Ekonomické a finančné postavenie
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: A) Podľa § 34 ods. 1 písm. b) - preukazuje uchádzač predložením zoznamu stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. B) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) - ide o stavebné práce, uvedenú podmienku účasti preukáže uchádzač predložením údajov o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk. C) Podľa § 34 ods. 1 písm. i) - ide o stavebné práce, uvedenú podmienku účasti preukazuje uchádzač predložením údajov o priemernom ročnom počte zamestnancov a o počte riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky. D) Podľa § 34 ods. 1 písm. l) - preukazuje uchádzač uvedením podielu plnenia zo zmluvy alebo koncesnej zmluvy, ktorý má uchádzač v úmysle zabezpečiť subdodávateľom. E) V súlade s § 35 zákona musí mať na zabezpečenie kvality plnenia zdokumentovaný a funkčný systém riadenia bezpečnosti a ochrany pri práci (ďalej BOZP). F) Uchádzač v zmysle § 34 ods. 3 zákona môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa odseku 1 písm. g), uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. G) Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať technickú alebo odbornú spôsobilosť určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje technická alebo odborná spôsobilosť. Verejný obstarávateľ prijme aj ekvivalentný doklad používaný v členských krajinách EÚ.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: A) Uchádzač predloží referencie alebo potvrdenia, v závislosti od typu odberateľa, realizovaných stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov, ktorý musí obsahovať stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je obstarávaná stavebná práca, v minimálnej kumulatívnej hodnote 190 tis. EUR bez DPH (slovom: stodevädesiattisíc eur). Pod stavebnými prácami rovnakého alebo podobného charakteru sa rozumejú realizácie pozemných stavieb. Obdobie predchádzajúcich 5 rokov od vyhlásenia obstarávania sa rozumie časový úsek predchádzajúcich 60 mesiacov odo dňa zverejnenia tejto Výzvy. Obstarávajúci si vyhradzuje právo overiť každú referenciu/potvrdenie a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto referenciu. V prípade, ak budú doklady podľa tohto bodu oznámenia predložené v inej mene, musia byť prepočítané kurzom inej meny k EUR, ktorý bol zverejnený ECB (Európska centrálna banka) v deň zverejnenia tejto Výzvy. B) Uchádzač musí preukázať, že má k dispozícii nižšie špecifikovaných expertov spĺňajúcich stanovené požiadavky a preukáže ich: a) predložením požadovaného dokladu o odbornej spôsobilosti a b) predložením čestného vyhlásenia experta, že bude k dispozícii na plnenie zmluvy (meno a priezvisko experta + vyhlásenie + podpis experta + odtlačok používanej pečiatky experta). Uchádzač týmto spôsobom preukáže splnenie minimálnych požiadaviek na expertov: Expert č. 1: stavbyvedúci s odborným zameraním pozemné stavby, musí byť držiteľom platného osvedčenia o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavbyvedúci. C) Uchádzač predloží čestné vyhlásenie s údajmi za predchádzajúce tri roky o priemernom ročnom počte zamestnancov a počte riadiacich zamestnancov. Obstarávajúci si vyhradzuje právo overiť údaje uvedené vo vyhlásení. Požaduje sa, aby priemerný počet zamestnancov uchádzača v hlavnom pracovnom pomere nebol nižší ako 8 zamestnancov. Uchádzač, ako dôkaz predloží potvrdenie príslušnej Sociálnej poisťovne o počte zamestnancov za predchádzajúce tri roky. D) Uchádzač v ponuke uvedie podiel zákazky, ktorý má v úmysle zadať subdodávateľom, v číselnej forme vo finančnom a tiež v percentuálnom vyjadrení. E) Uchádzač predloží platný certifikát systému riadenia BOZP, ktorým potvrdzuje splnenie požiadaviek na systém riadenia BOZP min. podľa štandardov OHSAS 18001 resp. ISO 45001 vzťahujúci sa na oblasť predmetu zákazky. Obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie systému BOZP podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
A) Verejný obstarávateľ podľa § 38 ods. 4 zákona vyžaduje, aby určité podstatné úlohy vykonal priamo sám uchádzač alebo člen skupiny dodávateľov. Bližšie informácie k týmto požiadavkám sú uvedené v súťažných podkladoch. B) Obstarávajúci v súlade s § 11 zákona nesmie uzavrieť zmluvu s uchádzačom, ktorý má povinnosť zapisovať sa do Registra partnerov verejného sektora (ďalej RPVS) a nie je zapísaní v RPVS, alebo ktorého subdodávatelia alebo subdodávatelia podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do RPVS a nie sú zapísaní v RPVS. C) Účinnosť zmluvy o dielo je podmienená odkladacou podmienkou, ktorou je schválenie zákazky v rámci štandardnej ex post kontroly dokumentácie z procesu predmetného verejného obstarávania zo strany poskytovateľa (ministerstvo) t. j. doručenie správy z kontroly, ktorou sa schváli predmetné verejné obstarávanie.
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2022-02-04T14:00:00
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí byť platná do
Ponuka musí platiť do: 2022-09-30T00:00:00
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 2022-02-04T14:30:00
Miesto: V súvislosti so šírením ochorenia COVID-19 a podľa platných obmedzení, otváranie ponúk bude formou online zasadnutia.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Uchádzač môže byť na online otváraní zastúpený/prihlásený štatutárom alebo osobou splnomocnenou na zastupovanie. Poverený zástupca sa preukáže splnomocnením na zastupovanie pre túto osobu realizovať úkony v rámci procesu verejného obstarávania prostredníctvom systému ERANET, ktoré musí byť predložené už v ponuke uchádzača.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
A) Verejný obstarávateľ týmto informuje, že všetky povinne zverejňované dokumenty vrátane súťažných podkladov a vysvetlení zverejní v súlade s § 64 ods. 4 zákona sú v systéme ERANET a v profile zákazky na stránke ÚVO podľa údajov uvedených v bode I.3) Oznámenia/Výzvy. B) Verejný obstarávateľ záujemcom odporúča, aby si súťažné podklady stiahli až po registrovaní sa do systému. Pri zverejnení doplňujúcich informácií a vysvetlení súťažných podkladov budú títo záujemcovia informovaní. O záujemcoch, ktorí si prevezmú súťažné podklady bez registrácie verejný obstarávateľ nemá evidenciu - o zverejnení doplňujúcich informácií a vysvetlení súťažných podkladov nebudú informovaní. C) Pre potreby elektronickej komunikácie je každý záujemca/uchádzač povinný zaregistrovať sa do systému ERANET na URL: https://obstaravanie.eranet.sk. Uchádzač je oprávnený predložiť ponuku až po zaregistrovaní a prihlásení sa do systému ERANET. Registrácia do systému ERANET je bezplatná. Podmienky a pravidlá používania systému ERANET sú uvedené na: https://obstaravanie.eranet.sk v časti PODMIENKY a MANUÁL. D) Verejný obstarávateľ vyžaduje od uchádzačov zábezpeku viazanosti ponúk vo výške 5 000 EUR (slovom: päťtisíc eur). Podrobnosti sú uvedené v Súťažných podkladoch. E) Záujemcom sa odporúča vykonať obhliadku miesta realizácie predmetu zákazky, aby si sami overili a získali potrebné informácie nevyhnutné na prípravu a spracovanie ponuky. Výdavky spojené s obhliadkou miesta realizácie predmetu zákazky idú na ťarchu záujemcu. Podrobnosti sú uvedené v Súťažných podkladoch. F) Vyhodnotenie ponúk je neverejné a vykoná ho komisia zriadená podľa § 51 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ vyhodnotí ponuky v súlade s § 112 ods. 6 a § 55 ods. 1, t.j. vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční až po vyhodnotení ponúk podľa § 53 u uchádzača, ktorý sa umiestnil na prvom mieste. G) Podľa § 114 ods. 1 zákona môže hospodársky subjekt predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym dokumentom podľa § 39 alebo čestným vyhlásením. H) Skutočnosti, ktoré môžu nastať v procese postupu zadávania zákazky, neupravené v touto Výzvou a Súťažnými podkladmi, sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. I) Ak sú informácie uvádzané v Oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v oznámení použitom ako Výzva na súťaž alebo v Súťažných podkladoch, v dôsledku zlyhania ľudského faktora alebo v dôsledku chýb v písaní a počítaní, nie v súlade s platným zákonom o verejnom obstarávaní, rozhodujúce je znenie príslušných ustanovení podľa Zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. J) Vzhľadom na podmienky účasti, technické špecifikácie, kritériá na vyhodnotenie ponúk alebo podmienky plnenia zmluvy, predmetné verejné obstarávanie nie je zelené, nerieši inovácie a nie je zamerané na sociálne aspekty.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2022-01-14T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 8.5.2024
1 EUR1,07 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (+0,01)
1 EUR4,31 PLN (-0)
1 EUR25,04 CZK (+0,03)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA