dnes je 29.3.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
november 2022
PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
<október  december>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 4527/2022
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk - Bežný postup pre podlimitné zákazky
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Slovenská technická univerzita v Bratislave, Účelové zariadenia Študentské domovy a jedálne
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00397687
Bernolákova 1, 81107 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktná osoba: Slovenská technická univerzita v Bratislave, Účelové zariadenia Študentské domovy a jedálne
Telefón: +421 918664011 Fax: +421 252496134
Email: beata.havelkova@stuba.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/452009
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: 663/2022
Hlavný kód CPV
45214700-7
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom zákazky je rekonštrukcia izieb na bloku B2, ŠD Mladosť, Staré grunty 53, 842 47 Bratislava v zmysle súťažných podkladov ,súpisu prác a materiálu a s projektovou dokumentáciou.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 1 344 399,00
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten,kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia stanovené v §32ods.1 zákona č.343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "ZoVO").Splnenie týchto podmienok preukazuje uchádzač dokladmi podľa § 32 ods.2 ZoVO ,v prípade uplatnenia podmienky podľa ods.4,ods.5 ZoVO. Podmienky účasti môže uchádzač preukázať aj: a) v súlade s §39ZoVO jednotný európsky dokument /JED/ alebo b) v súlade s §152ZoVO informáciou o zápise do zoznamu hospodárskych subjektov. Verejný obstarávateľ uzná za rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu Európskej únie.Ak uchádzač nepredloží doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia, verejný obstarávateľ v súlade s §152ods.4ZoVO overí zapísanie hospodárskeho subjektu v zoznamu hospodárskych subjektov. V prípade, ak uchádzač so sídlom v Slovenskej republike nie je zapísaný v zozname hospodárskych subjektov, preukazuje splnenie podmienky účasti samostatnými dokladmi podľa § 32ods.2 ZoVO. Verejný obstarávateľ informuje uchádzačov, že doklady, ktoré podľa § 32ods.3 ZoVO nevyžaduje predkladať od uchádzačov z dôvodu oprávnenia použitia údajov z informačných systémov verejnej správy sú: 1.výpis z registra trestov uchádzača podľa §32 ods.2 písm.a) ZoVO,v prípade výpisu z registra trestov pre fyzické osoby,ktoré sú štatutárnym orgánom,členom štatutárneho orgánu členom dozorného orgánu,prokuristom, uchádzač verejnému obstarávateľovi predloží údaje v rozsahu podľa §10ods.4 Zákona č.330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,v zmysle ktorého bude verejný obstarávateľ oprávnený podať žiadosť a prevziať výpis/y registra trestov.Ak fyzická osoba,ktorá je štatutárnym orgánom,členom štatutárneho orgánu,členom dozorného orgánu,prokuristom nesúhlasí s poskytnutím požadovaných údajov,uchádzač jepovinný predložiť výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace. 2.potvrdenia zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne podľa § 32ods.2 písm.b)ZoVO. 3.potvrdenie miestne príslušného daňového úradu a miestne príslušného colného úradu podľa §32 ods.2 písm.c)ZoVO. 4.doklad že nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz,nie je v reštrukturalizácii,nie je v likvidácii,ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku podľa §32 ods.2písm.d)ZoVO. 5.doklad o oprávnení dodávať tovar,uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať služby,ktorý zodpovedá predmetuzákazky podľa §32 ods.2 písm.e)ZoVO.Uvedené platí v prípade uchádzačov so sídlom alebo miestom podnikania v Slovenskej republike. Uchádzač predkladá podľa § 32 ods.1 a 2 ZoVO doklad uvedený v písm.f)ZoVO:čestné vyhlásenie,že nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike a v štáte sídla,miesta podnikania alebo obvyklého pobytu . Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.Oprávnenie dodávať tovar,uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky,ktorú má zabezpečiť. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch.
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač vo svojej ponuke preukazuje svoje finančné alebo ekonomické postavenie podľa §33 ods.1 písm.a) a písm.d)ZoVO nasledovnými dokladmi a dokumentami: 1.Vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky. Predložené vyjadrenie banky musí byť nie staršie ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky.K vyjadreniu banky (bánk) sa požaduje predložiť čestné vyhlásenie uchádzača, podpísané štatutárnym orgánom uchádzača,že má otvorené účty len v bankách,od ktorých predložil vyjadrenie. 2.Prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti,ktorej sa predmet zákazky týka,najviac za posledné tri hospodárske roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. V prípade uchádzača,ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní,tento preukazuje splnenie podmienok účasti, týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia, uvedených vo zverejnenej výzve na predkladanie ponúk,za všetkých členov skupiny spoločne. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia.Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie.Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem §32ods.1 písm.e)ZoVO a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa §40 ods.6 písm.a) až g) a ods.7 ZoVO.V súvislosti s nadobudnutím účinnosti zákona č.91/2016 Z.z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov od 01.07.2016, splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods.1 písm.a) ZoVO táto osoba preukazuje aj výpisom z registra trestov právnickej osoby,nie starším ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. V zmysle §114 ods.1ZoVO môže hospodársky subjekt predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym dokumentom (ďalej len JED") podľa §39 ZoVO alebo čestným vyhlásením,v ktorom vyhlási,že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady,ktoré čestným vyhlásením nahradil. Uchádzač predkladá originálne doklady alebo ich úradne osvedčené kópie. Predmetné doklady uchádzač predkladá v needitovateľnej forme vo formáte pdf. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Ekvivalent v inej mene musí byť uchádzačom prepočítaný podľa kurzu Európskej centrálnej banky (ďalej len ECB) z inej meny na EUR, ktorý bol zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku. Ak má uchádzač účtovné závierky a ďalšie dokumenty zverejnené v Registri účtovných závierok, uvedie v ponuke len internetovú adresu, na ktorej sú výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch verejne prístupné. V prípade, že výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch uchádzača sú uložené v neverejnej časti Registra účtovných závierok, je potrebné ich v ponuke predložiť spolu s originálom alebo osvedčenou fotokópiou osvedčovacej doložky Data Centra prevádzkovateľa Registra účtovných závierok. V prípade, že ide o uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky,takýto uchádzač predkladá predmetné výkazy podľa platných právnych predpisov v krajine svojho sídla. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač vo svojej ponuke preukazuje svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť podľa § 34 ods.1 písm. b) ZoVO nasledovnými dokladmi a dokumentami:1.Zoznamom stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom: a. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto ZoVO, dokladom je referencia; ak referencia nebola vyhotovená podľa §12 ZoVO,dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplnené dokladom,preukazujúcim ich uskutočnenie,b. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto ZoVO,dôkaz o plnení potvrdí odberateľ;ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení,doplneným dokladom,preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah,na základe ktorého boli uskutočnené.2.Opisom technického vybavenia,študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality,v nadväznosti na §35ZoVO.3.Údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy.4.uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy. V zmysle §114 ods.2 ZoVO uchádzač môže postupovať podľa §34 ods.3ZoVO.Osoba,ktorej zdroje alebo kapacity majú byť použité,musí preukázať splnenie podmienok účasti,ktoré sa týkajú osobného postavenia v rozsahu ako uchádzač,okrem §32 ods.1 písm.e)ZoVO,ak ide o finančné a ekonomické postavenie,a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa §40 ods.6 písm.a) až g) a ods.7 ZoVO. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto oddielu za všetkých členov skupiny spoločne.V zmysle §114 ods.1 ZoVO môže hospodársky subjekt predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym dokumentom podľa §39 ZoVO alebo čestným vyhlásením (podľa Prílohy č.9 súťažných podkladov),v ktorom vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady,ktoré čestným vyhlásením nahradil.Hospodársky subjekt môže v čestnom vyhlásení uviesť aj informácie o dokladoch,ktoré sú priamo a bezodplatne prístupné v elektronických databázach,vrátane informácií potrebných na prístup do týchto databáz,a informácie o dokladoch, ktoré verejnému obstarávateľovi predložil v inom verejnom obstarávaní a sú naďalej platné. Ak hospodársky subjekt použije čestné vyhlásenie, verejný obstarávateľ môže na účely zabezpečenia riadneho priebehu verejného obstarávania postupovať podľa §39 ods.6 ZoVO. Verejný obstarávateľ postupuje podľa §39 ods.7 a 8 ZoVO,ak čestné vyhlásenie obsahuje aj informácie podľa druhej vety tohto bodu.JED je uverejnený na web stránke úradu pre verejné obstarávanie http://www.uvo.gov.sk/legislativametodika-dohlad/jednotny-europsky-dokument-pre-verejne obstaravanie 553.html. Uchádzač predkladá originálne doklady alebo ich úradne osvedčené kópie v needitovateľnej forme vo formáte pdf. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: ad 1) Minimálna požadovaná úroveň štandardov Verejný obstarávateľ požaduje, aby úhrnný finančný objem predložených zmlúv o uskutočnení stavebných prác bol za stanovené obdobie 5 rokov v hodnote minimálne 1 300 000 EUR bez DPH. Zoznam zmlúv o uskutočnení stavebných prác musí obsahovať minimálne tieto údaje: a)Obchodné meno a sídlo zhotoviteľa (uchádzač/subdodávateľ). b)Obchodné meno a sídlo objednávateľa. c)Predmet a miesto plnenia zmluvy (z ktorého bude zrejmé plnenie požiadaviek objednávateľa). d)Celkovú zmluvnú cenu (v prípade inej meny použije sa na prepočet kurz inej meny voči Euro zverejnený v príslušný rozhodný deň Európskou centrálnou bankou). e)Lehotu plnenia zmluvy (obdobie, počas ktorého boli stavebné práce uskutočňované). f)Meno a priezvisko, kontakt - tel. č. a emailový kontakt kontaktnej osoby objednávateľa a jeho funkciu, u ktorej si možno overiť údaje uvedené v zozname. g)Dátum vyhotovenia. h)Podpis osoby oprávnenej konať v mene objednávateľa resp. splnomocnenie, alebo iný relevantný dôkaz o oprávnení takejto osoby vystaviť potvrdenie o vykonaní stavebných prác. i)Pečiatka objednávateľa. Uchádzač predloží vo svojej ponuke zoznam zmlúv, doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. V prípade, že uchádzač uskutočňoval stavebné práce pre verejných obstarávateľov alebo obstarávateľov, zároveň predloží internetový odkaz na referencie verejných obstarávateľov alebo obstarávateľov zverejnených na www.uvo.gov.sk, preukazujúcich skutočnosti uvedené v predloženom zozname stavebných prác. ad 2)Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží aktuálny certifikát o zavedení systému manažérstva kvality podľa STN EN ISO9001 alebo iný dôkaz rovnocenný s opatreniami na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. Uchádzač predloží aktuálny certifikát systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci OHSAS 18001, alebo iný dôkaz rovnocenný s opatreniami na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. ad 3) Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží aktuálny doklad potvrdzujúci odbornú kvalifikáciu zhotoviteľa stavebných prác pri zabudovaní mechanického pripevnenia vonkajších kontaktných tepelnoizolačných systémov do stavby v zmysle technickej normy STN 73 2902 (STN EN 1990, STN EN 1991-1-1, STN EN 1991-1-4, STN EN 1991-1-5) resp. ekvivalent, alebo iným rovnocenným dokladom potvrdzujúcim splnenie požiadaviek na udelenie predmetnej licencie, vydaným príslušným akreditovaným orgánom členského štátu. ad 4) Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží aktuálny certifikát o zavedení systému environmentálneho manažérstva podľa STN EN ISO 14001 alebo iný dôkaz rovnocenný s opatreniami na zabezpečenie environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Dĺžka trvania zákazky: 7 mesiacov od zadania zákazky t.j. od odovzdania staveniska v zmysle Obchodných podmienok plnenia predmetu zmluvy v bode D súťažných podkladov. Rozsah prác je určený v Prílohe č.5 súťažných podkladov - Rozpočet.
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2022-12-05T11:00:00
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Verejný obstarávateľ v súlade s §41ods.1písm.b)ZoVO vyžaduje,aby každý navrhovaný subdodávateľ spĺňal podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia a neexistovali u neho dôvody na vylúčenie podľa §40ods.6 písm.a) až g) , ods.7a ods.8 ZoVO;oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu sa preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky,ktorý má subdodávateľ plniť. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov uchádzač predloží samostatný JED za každého člena skupiny,podpísaný osobou/osobami oprávnenou/oprávnenými konať v mene jednotlivých členov skupiny.JED je uverejnený na web stránke úradu pre verejné obstarávanie:http://www.uvo.gov.sk/legislativametodika-dohlad/jednotnyeuropsky-dokument-pre-verejne-obstaravanie-553.html. Verejný obstarávateľ vyžaduje povinnosť zabezpečiť viazanosť ponuky uchádzača zábezpekou podľa § 46 ods. 1 písm. b) ZoVO vo výške 13 000 EUR. Zábezpeka ponuky sa vyžaduje zložiť najneskôr v deň, ktorý je určený ako lehota na predkladanie ponúk. Spôsob a podmienky zloženia zábezpeky ponuky sú bližšie uvedené v súťažných podkladoch. Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní medzi verejným obstarávateľom a uchádzačom alebo záujemcom sa bude uskutočňovať písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 ZoVO v slovenskom a českom jazyku , ak nie je v súťažných podkladoch uvedené inak. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať elektronicky spôsobom určeným funkcionalitou elektronického komunikačného nástroja eZakazky na portáli www.ezakazky.sk. Lehota na doručenie žiadosti o vysvetlenie podmienok účasti, súťažných podkladov alebo inej sprievodnej dokumentácie je do 25.11.2022 do 9:00 hod. V procese vyhodnocovania ponúk verejný obstarávateľ rozhodol, že vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky a vyhodnotenie splnenia podmienok účasti sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk v súlade s § 112 od. 7 písm. b) ZoVO. Verejný obstarávateľ pri uzatváraní zmluvy o dielo bude postupovať v súlade s § 11 a s § 56 ZoVO. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zrušiť verejné obstarávanie v zmysle §57ZoVO. V relevantnom prípade sa bude postupovať podľa §115 ods.1 písm.b) ZoVO. Toto verejné obstarávanie môže byť obnovené v prípade, ak bude verejné obstarávanie zrušené z ktoréhokoľvek dôvodu uvedeného v §57 v ods.1 alebo ods.2 ZoVO, pričom verejný obstarávateľ bude v takomto prípade postupovať podľa §57 ods.3 a 4 ZoVO. V relevantnom prípade sa bude postupovať podľa §115 ZoVO. Toto verejné obstarávanie nie je zelené obstarávanie, ani obstarávanie inovácií, ani obstarávanie zamerané na sociálne aspekty. Vzhľadom na obmedzený počet znakov v tejto časti oznámenia sú bližšie informácie uvedené v súťažných podkladoch
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2022-11-10T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Momentálne nie je k dispozícii žiadny webinár otázok a odpovedí, čoskoro však budú vypísané nové.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
31.3.2024 - Daň z pridanej hodnoty
Kurzy mien 28.3.2024
1 EUR1,08 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,31 PLN (-0)
1 EUR25,31 CZK (-0,01)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA