dnes je 20.4.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
november 2022
PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
<október  december>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 112022
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk - Bežný postup pre podlimitné zákazky
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Národný ústav detskej tuberkulózy a respiračných chorôb, n. o. Dolný Smokovec
Vnútroštátne identifikačné číslo: 37886479
Dolný Smokovec 70, 05981 Vysoké Tatry

Slovensko
Kontaktná osoba: Národný ústav detskej tuberkulózy a respiračných chorôb, n. o. Dolný Smokovec
Telefón: +421 524412224
Email: rastislav.olejnik@nudtarch.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/451141
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: 112022
Hlavný kód CPV
45215100-8
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom zákazky sú stavebné úpravy oddelenia IV.B a IV.C, trakt A v Hlavnej liečebnej budove Národného ústavu detskej TaRCH, n.o., Dolný Smokovec s.č. 70, 059 81 Vysoké Tatry podľa projektovej dokumentácie vypracovanej autorizovaným stavebným inžinierom Ing. Pavlom Jurčom. Hlavná liečebná budova je umiestnená na parcele č. 123/1 v k.ú. Starý Smokovec. Riešené oddelenia sa nachádzajú na 2. resp. 3. nadzemnom podlaží. Rekonštrukcia oddelení rieši zvýšenie štandardov poskytovania liečebnej starostlivosti, nemení sa funkcia užívania oddelení, znižuje sa počet lôžok z dôvodu vytvorenia nadštandardných izieb pacient + doprovod, ktoré nahrádzajú viaclôžkové izby pacientov. Rekonštrukciou oddelení chce verejný obstarávateľ zvýšiť štandard poskytovania zdravotnej starostlivosti. Na dosiahnutie horeuvedených zámerov sú riešené stavebné úpravy stavba, VZT, ZTI, ÚK, elektro a protipožiarna ochrana. Priamo nevetrané priestory budú odvetrávané nútene. Južné izby oddelenia IV.C na 3. nadzemnom podlaží liečebnej budovy (bývalé terasy), sú presvetlené cez masívne zasklenné steny a z tohto dôvodu dochádza k prehrievaniu týchto južných izieb a pre pobyt pacientov sú z hygienického hľadiska nevyhovujúce. Z tohto dôvodu budú zasklenné steny zrušené a nahradené štandardnými oknami zabezpečenými vonkajšími žalúziami, aby boli zabezpečené hygienické normatívy.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 572 895,00
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní) spôsobom podľa § 32 alebo § 152 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. UPOZORNENIE: Splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzač vkladá v ponuke elektronicky do IS EVO v súlade so súťažnými podkladmi. Uchádzač, ktorý má platný zápis v zozname hospodárskych subjektov nie je povinný predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia v rozsahu zapísaných skutočností.
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: Podľa § 33 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží vyjadrenie banky/bánk alebo pobočky zahraničnej banky/bánk (bánk vtedy, ak uchádzač má otvorených viac podnikateľských účtov vo viacerých bankách). Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní: Vyjadrenie banky/bánk alebo pobočky zahraničnej banky/bánk (bánk vtedy, ak uchádzač má otvorených viac podnikateľských účtov vo viacerých bankách) nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponuky, že uchádzač: a)nie je v nepovolenom debete, b)plní voči banke/bankám alebo pobočke/pobočkám všetky záväzky, ktoré vyplývajú z úverových vzťahov, c)na jeho účet/účty nie je vydaný exekučný príkaz na pohľadávku z účtu v banke uchádzača. Súčasne treba k vyjadreniu banky/bánk predložiť aj Čestné vyhlásenie štatutárneho orgánu uchádzača, v ktorých bankách alebo pobočkách zahraničných bánk má vedený účet/vedené účty. Nie je možné nahradiť požadované potvrdenie, resp. potvrdenia príslušnej banky/bánk alebo pobočky/pobočiek výpisom z účtu uchádzača v príslušnej banke/bankách alebo pobočke/ pobočkách. Podľa § 33 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží prehľad o dosiahnutom celkovom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a záväzkoch za posledné tri ukončené hospodárske roky a čestné vyhlásenie o dosiahnutom obrate. Súčasťou predložených výkazov musí byť overenie príslušného úradu podľa zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v znení neskorších predpisov, resp. podľa právnych predpisov platných v krajine jeho sídla. Prepočet inej meny na EUR vykoná uchádzač výmenným kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia Výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania. Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky účasti podľa § 38 ods. 5 zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní: V súlade s ustanovením § 33 podmienka je primeraná a uchádzač preukáže svoju schopnosť pokryť finančné náklady spojené s plnením zmluvy vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky. Verejný obstarávateľ sa uistí, že plnenie zmluvy bude zabezpečované spôsobilým zmluvným uchádzačom. Verejný obstarávateľ zadefinoval túto podmienku účasti striktne vo vzťahu k predmetu zákazky s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými uchádzačmi, ktorí sú schopní zabezpečiť bezproblémovú realizáciu predmetu zákazky. Uvedenou podmienkou účasti verejný obstarávateľ skúma schopnosť uchádzača plniť si svoje finančné záväzky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní: a)Uchádzač týmto spôsobom musí preukázať minimálny celkový obrat vo výške 1 500 000,- EUR bez DPH, resp. ekvivalent v inej mene za posledné tri ukončené hospodárske roky, resp. za roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka. Obratom sa myslia výnosy vykázané vo výkaze ziskov a strát na r. 01 a 05 výkazu. U uchádzača, ktorý vedie jednoduché účtovníctvo sa pod ročným obratom myslí celkový príjem vykázaný na riadku 01 a 02 výkazu. UPOZORNENIE: Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej finančné a ekonomické postavenie mieni preukázať svoje ekonomické a finančné postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti finančného a ekonomického postavenia spoločne. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzač vkladá v ponuke elektronicky do IS EVO v súlade so súťažnými podkladmi.
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Podľa § 34 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania, doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác a zhodnoteniami uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok: -ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia; ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12 zákona o verejnom obstarávaní, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača o ich uskutočnení, doplnené dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie, - ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Potvrdenia - referenčné listy musia obsahovať nasledovné údaje: - identifikačné údaje odberateľa - názov/obchodné meno, - sídlo/miesto podnikania odberateľa, - IČO, - kontaktné telefónne číslo, na ktorom je možné overenie predkladaných informácií, - predmet zmluvy a stručný opis predmetu plnenia, - zmluvný termín plnenia a skutočný termín plnenia, s odôvodnením rozdielu termínu uskutočnenia, - zmluvná cena a skutočne uhradená cena za predmet plnenia s odôvodnením rozdielu cien, - zhodnotenia uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok. Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky účasti podľa § 38 ods. 5: Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti skúma schopnosť a dostatočné skúsenosti uchádzača s realizáciou stavebných prác v požadovanej kvalite. Ide o zákazku so špecifickými požiadavkami s ohľadom nato, že sa jedná o rekonštrukciu stavby v oblasti zdravotníctva. Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 38 ods. 5: a)v kategórii pozemných stavieb zrealizovaných uchádzačom a ukončených za obdobie predchádzajúcich piatich rokov od vyhlásenia verejného obstarávania, minimálne jedna stavba musí byť zrealizovaná ako stavba rovnakého alebo obdobného charakteru a zložitosti ako je predmet súťaže, s rozpočtovým nákladom minimálne 200 000,- EUR bez DPH. Verejný obstarávateľ pokladá za stavby rovnakého alebo obdobného charakteru a zložitosti ako je predmet súťaže bežné rekonštrukčné stavebné práce (murárske práce, výmena okien a dverí, búracie práce, výmena elektrických inštalácií, VZT, ZTI, výmena podláh, omietok a stropov a pod.), ktoré sa vykonávajú na bytových a nebytových budovách - bytové domy, administratívne objekty, školy, nemocnice a pod. Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky účasti podľa § 38 ods. 5: Verejný obstarávateľ si touto podmienkou overuje skúsenosti uchádzačov pri realizovaní predmetu zákazky rovnakého charakteru a zložitosti ako je predmet obstarávania. Referencie sú dostatočné a primerané, postačujú verejnému obstarávateľovi na preukázanie schopnosti splniť si predmet budúcej zákazky, zároveň je stanovený nediskriminačne a tak, aby sa súťaže mohol zúčastniť široký okruh uchádzačov. 3.2 Podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač uvedie údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác. Uchádzač predloží doklad o oprávnení na výkon činnosti vedenia stavieb podľa § 45 ods. 1 písm. b) zák. č. 50/1976 Zb. v platnom znení a zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v platnom znení doklad o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho vydaný na základe osobitného predpisu: odborná spôsobilosť na vybrané činnosti vo výstavbe, fotokópia osvedčenia stavbyvedúceho o vykonaní odbornej skúšky na činnosť stavbyvedúceho s odborným zameraním na pozemné stavby alebo iného ekvivalentného zahraničného dokladu.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač tento doklad predkladá ako overenú fotokópiu osvedčenia s originálnym odtlačkom pečiatky a vlastnoručným podpisom držiteľa. Predložené osvedčenie uchádzač doplní písomným čestným vyhlásením odborne spôsobilej osoby s originálnym podpisom a pečiatkou držiteľa osvedčenia, že bude k dispozícii na plnenie zmluvy počas jej plnenia bez ohľadu na právny vzťah k uchádzačovi. Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač osobu, ktorej doklad predkladá vo svojej ponuke, uviedol aj vo svojom návrhu obchodných podmienok a zároveň predloží vyhlásenie, podpísané uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu alebo iným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, v ktorom uvedie, či je alebo nie je táto osoba v trvalom pracovnom pomere uchádzača. V prípade, ak táto osoba nie je v trvalom pracovnom pomere uchádzača, postupuje uchádzač podľa § 34, ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní. Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky účasti podľa § 38 ods. 5 zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky napĺňa ustanovenie stavebného zákona, že riadiť a odborne garantovať stavebné práce môže len osoba s odbornou kvalifikáciou stavbyvedúci. Uchádzač dokladom o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho preukáže schopnosť zabezpečenia dodávateľa stavebnej časti. Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní: a)Úradne overená fotokópia osvedčenia o odbornej spôsobilosti minimálne jedného stavbyvedúceho na činnosť pozemné stavby v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch, ktorí bude zodpovedný za riadenie stavebných prác. b)Písomné čestné vyhlásenie odborne spôsobilej osoby s originálnym podpisom a pečiatkou držiteľa osvedčenia, že bude k dispozícii na plnenie zmluvy počas jej plnenia bez ohľadu na právny vzťah k uchádzačovi. 3.3 Podľa § 34 ods. 1 písm. I) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží vyhlásenie podľa Prílohy č.4 časti B4. Prílohy, týchto súťažných podkladov, s údajmi o podiele plnenia predmetu zákazky subdodávateľmi. UPOZORNENIE: Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne. Pri prepočte cudzej meny na EUR bude použitý prepočítací koeficient určený ECB ku dňu zverejnenia Výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzač vkladá v ponuke elektronicky do IS EVO v súlade so súťažnými podkladmi.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2022-12-06T12:00:00
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Verejný obstarávateľ pri zadávaní zákazky využíva na vydávanie súťažných podkladov, vysvetľovanie súťažných podkladov elektronickú komunikáciu prostredníctvom informačného systému EVO (ďalej len IS EVO). Uchádzač sa z tohto dôvodu musí pre účasť v tejto zákazke zaregistrovať prostredníctvom IS EVO a pokračovať ďalej v zmysle usmernení v IS EVO a v súťažných podkladoch, ktoré si stiahne po odsúhlasení žiadosti o registráciu verejným obstarávateľom. Verejný obstarávateľ odsúhlasí prístup k súťažným podkladom v IS EVO do lehoty na predloženie ponuky, t.j. do 06.12.2022 do 12,00 hod. Po tomto termíne neodsúhlasí žiadnu žiadosť o prístup k súťažným podkladom. Verejný obstarávateľ neposkytne uchádzačom súťažné podklady v listinnej podobe. Verejný obstarávateľ neposkytne súťažné podklady uchádzačovi, ktorý o ne nepožiada prostredníctvom IS EVO. V prípade technických či iných objektívnych problémov, ktoré neumožnia elektronickú komunikáciu prostredníctvom IS EVO, bude zákazka prebiehať listinne (písomne) v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Ponuku môže predložiť len uchádzač, ktorý sa v určenom termíne registroval v predmetnej zákazke prostredníctvom IS EVO, a ktorému boli poskytnuté súťažné podklady cez IS EVO. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a uchádzačmi sa bude uskutočňovať výhradne prostredníctvom IS EVO. V prípade potreby vysvetlenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní uvedenými vo Výzve na predkladanie ponúk, v súťažných podkladoch alebo inej dokumentácií poskytnutej verejným obstarávateľom v lehote na predkladanie ponúk, môže ktorýkoľvek zo záujemcov požiadať o ich vysvetlenie prostredníctvom IS EVO. Verejný obstarávateľ požaduje zloženie finančnej zábezpeky vo výške 17 000,- ?. Podmienky a spôsob zloženia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2022-11-10T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Posledné novely zákona o verejnom obstarávaní

Lektor: Mgr. Ľubomír Kubička

Dátum: 29.4.2024

Čas konania: 14:00 - 15:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
25.4.2024 - Odvody

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 19.4.2024
1 EUR1,07 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,33 PLN (+0,01)
1 EUR25,27 CZK (+0,02)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA